counter create hit
مطالب مرتبط:
فرزند این بازیگر هم در خارج از کشور به دنیا آمد!

فرزند این بازیگر هم در خارج از کشور به دنیا آمد!

فریبا نادری با انتشار عکسی از به دنیا آمدن فرزندش خبر داد. به گزارش شمانیوز: بالاخره فریبا نادری هم صاحب فرزند شد، خانوم بازیکر که خبر ازدواج دومش در تیر ماه 96 منتشر شد، حالا خبر از بدنیا آمدن دختر خارجی اش می دهد.فریبا نادری هم مانند اغ ...

«لونه زنبور» هم متقاضی اکران نوروزی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خانی تهیه کننده فیلم سینمایی «لونه زنبور» درباره آخرین وضعیت این اثر که یکی از گزینه های اصلی اکران نوروز ٩٧ است، گفت: در حال حاضر با اتمام مراحل فنی فیلم  گروه هنری دیالوگ در حال آماده سازی مواد تبلیغاتی فیلم هستند. ...

تشدید نظارت وزارت بهداشت بر "غذا"/محصولات کشاورزی شناسنامه‌دار شوند

به گزارش ایسکانیوز،دکتر وحید مفید ،‌ درباره برنامه‌هایی سازمان غذا و دارو برای نظارت و کنترل محصولات و تولیدات غذایی در کشور و ارتقاء ایمنی غذایی در کشور، گفت: برنامه‌ای با عنوان تدوین نظام جامع ایمنی غذا در کشور در دستور کارمان قرار دارد که دربرگیرنده و تقویت‌کننده ...

لیلا حاتمی ،پریناز ایزدیار ،علی مصفا،در فرش قرمز جشنواره فیلم برلین+فیلم

لیلا حاتمی ،پریناز ایزدیار ،علی مصفا،در فرش قرمز جشنواره فیلم برلین+فیلم

فیلم سینمایی خوک به کارگردانی‌مانی حقیقی در شصت و هشتیمن دوره جشنواره فیلم برلین به نمایش در آمد. به گزارش خبرنگار ایلنا،مانی حقیقی کارگردان فیلم به همراه لیلا حاتمی، ...

«آسیب شناسی حنجره» در یک نشست

نوزدهمین نشست آیین آواز به بررسی موضوع «آسیب‌شناسی حنجره» اختصاص دارد.به گزارش ایسنا، در این برنامه که از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۸ اسفند در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود فریبا یاوری به عنوان کارشناس حضور خواهد د ...

سعید پیردوست: دلم برای سریال های طنز تنگ شده است

سعید پیردوست: دلم برای سریال های طنز تنگ شده است

بازیگر سینما و تلویزیون می گوید این روزها دلش برای بازی در مجموعه های طنز مهران مدیری تنگ شده است. سعید پیردوست بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با مهر، درباره این روزهای خود و اینکه در این سال ها کمتر فعالیت داشته است، بیان کرد: هر کسی در هر ک ...

اشتراک گذاری مستقیم در توییتر به زودی به ایکس باکس وان می آید

شاید یکی از بزرگترین خواسته های کاربران به زودی برای ایکس باکس وان در دسترس قرار بگیرد. مدت هاست کاربران درخواست اشتراک گذاری فیلم های ضبط شده توسط ایکس باکس وان را در توییتر دارند. اشتراک گذاری ویدیوهای ضبط شده توسط کنسول، به ...

روایت خالق پدینگتن ها از پسرک چوبی | پینوکیو دوباره زنده می شود

روایت خالق پدینگتن ها از پسرک چوبی | پینوکیو دوباره زنده می شود

روایت خالق پدینگتن‌ها از پسرک چوبی | پینوکیو دوباره زنده می‌شود سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:پل کینگ که این ...

ادعای یک بازیگر سینما: علی دایی مرا کتک زده است: «دو سیلی محکم»!/ شرح دقیق ماجرا از زبان او+ واکنش علی دایی/ بازیگر مدعی: «در کلانتری به من گفتند اگر رییس جمهور هم چنین کاری کرده باشد، پی گیری می ...

ادعای یک بازیگر سینما: علی دایی مرا کتک زده است: «دو سیلی محکم»!/ شرح دقیق ماجرا از زبان او+ واکنش علی دایی/ بازیگر مدعی: «در کلانتری به من گفتند اگر رییس جمهور هم چنین کاری کرده باشد، پی گیری می ...

کافه‌سینما | ادعای یک بازیگر سینما: علی دایی مرا کتک زده است: «دو سیلی محکم»!/ شرح دقیق ماجرا از زبان او+ واکنش علی دایی/ بازیگر مدعی: «در کلانتری به من گفتند اگر رییس‌جمهور هم چنین کاری کرده باشد، پی‌گیری می‌کنیم» ...

واکنش مهراب قاسم خانی و رویا میرعلمی به  به نصب شیروانی برای پست برق در خیابان انقلاب (+عکس)

واکنش مهراب قاسم خانی و رویا میرعلمی به به نصب شیروانی برای پست برق در خیابان انقلاب (+عکس)

به گزارش سرپوش، طرح نصب شیروانی برای پست های برق خیابان انقلاب انجام شد. این موضوع واکنش برخی از  هنرمندان از جمله مهراب قاسم خانی و رویا میر علمی را در پی داشت.   مهراب قاسمخانی نوشت:  و بدين گونه صورت مسئله مسقف شد. ...

گریم متفاوت پرویز پرستویی + عکس

گریم متفاوت پرویز پرستویی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، این فیلم سینمایی یکی از گزینه های اصلی اکران نوروز است.

افشاگری تازه بازیگر هالیوود

ناتالی پورتمن که در سال 2009 دادخواستی برای آزادی رومن پولانسکی از زندانی در سوئیس را امضاء کرده بود، اکنون تاسف شدید خود از این کار را اعلام کرده است. به گزارش ایران آرت، «پورتمن» در مصاحبه‌ای گفت: «مسئولیت فکرنکردن کافی ...

خوابگاه دختران

خوابگاه دختران

خوابگاه دختران چهارمین فیلم سینمایی محمدحسین لطیفی و محصول سال ۱۳۸۳ است. آسمونی در این بخش به معرفی فیلم خوابگاه دختران و همچنین نقد فیلم خوابگاه دختران می پردازد.معرفی فیلم خوابگاه دخترانکارگردان فیلم خوابگاه ...

آغاز رالی خانوادگی حرم تا حرم/ افشاری: رالی «مشهد ـ کربلا» بی نظیر است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، رامین افشاری؛ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در مراسم افتتاحیه رالی خانوادگی «مشهد تا کربلا» گفت: کانون جهانگردی از سال ۱۳۱۴ تأسیس شده و در حال حاضر مسئول و برگ ...

واکنش رییس دانشکده سینما و تئاتر به تحصن دانشجویان/ حق دارند

واکنش رییس دانشکده سینما و تئاتر به تحصن دانشجویان/ حق دارند

اسماعیل شفیعی رییس دانشکده سینما و تئاتر درباره اعتراضی که جمعی از دانشجویان این دانشکده به روند و تجهیزات آموزشی داشته و تحصنی که انجام داده اند به خبرنگار مهر گفت: ما در دانشکده سینما و تئاتر با دانشجویان ارتباط مستقیمی داریم و در اتاق من روی دانشجویان باز است و ...

دعوت هند از عربستان برای مشارکت در ذخایر نفت استراتژیک

دعوت هند از عربستان برای مشارکت در ذخایر نفت استراتژیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزیر نفت هند عربستان سعودی را دعوت کرد در برنامه ذخایر نفت استراتژیک این کشور مشارکت کند. به گزارش ایسنا، تحت این برنامه دولت هند حدود پنج میلیون تن ذخایر نفت خام استرا ...

برنامه شفر برای دربی مشخص شد/استقلالی ها 48 ساعت در قرنطینه

تیم فوتبال استقلال برای دربی برنامه های ویژه ای دارد. تیتر20 - استقلال به خوبی می داند با پیروزی مقابل پرسپولیس علاوه بر جبران باخت دور رفت می تواند به بهترین شکل ممکن سال 96 سال به پایان برده و خاطره خوبی را برای هوادارانش رقم بزند.ش ...

بمب beeman ... تبر به ریشه هاست یا راوی یک داستان عاشقانه است ؟

بمبِ پیمان معادی، تیشه به ریشه هاست یا راوی عاشقانه ها؟

دیدن فیلم "بمب. "این" به کارگردانی "پیمان جناب" یک ضرورت است برای همه کسانی که نگرانی برای "گفت و گو" و "مدیریت فرهنگی" فکر می کنم "ananich و در مرتع پرورش احشام نسل". قبلا در یک کتاب با عنوان "من این نسل"راوی برخوردهای گفت: با این امید که نسل در دوران انقلاب و جنگ در ایران بودم. واقعی در نشست رسانه ای سخنرانی های پیمان معادی 's, کامل, من شنیده ام و "بمب. "این کار" را با دقت دیدم. ناگهان نوشته شده ناشیانه و تفسیر درست از باور و درک نیست و ساختمان پارچه از فیلم یک "بمب "عاشقانه" در رسانه های رسمی از گفت و گو و ایران و قم را دیدم که کل مطالب این تکان دادن منعکس شده است; از این فیلم نیز به هنرمندان است. در اینجااست. به طور کلی نویسندگان این نوع از پیام. او به نام دفاع از ارزش های اسلامی و فرهنگ و.... هر اثر سینمایی که قرارداد herramientas در دست "من ریشه" و "سیاسی وظایف انقلاب" را به عنوان آنها هستند. سعی کنید و پیدا کردن ریشه این نوع است. اساسا هیچ گفت و گو و ارتباط دوسویه با هنرمندان. "گفت و گو" حلقه گم شده ارتباط بین پس از آن شورشیان لبه قبلی فرهنگ hermanis آنها همچنین لبه فرهنگ و ارزش های ایران, ما هستیم ... اما تنها در برخی از زبان های کشور های ذهنی و غیره. تفاوت ژرف دارند. اینجاست که به قول جناب مولانا: « بشنو این نی چون شکایت می‌کند/ از جدایی‌ها حکایت می‌کند » «خاویر کرمنت» در کتاب «روان‌شناسی نفهمی» به ما می آموزاند که چگونه ممکن است آدم هایی، غرق در خودانگاری، نتوانند موضوعات اصلی پیرامون پدیده ها را درست بفهمند؟ اساس این بدفهمی‌ها را باید نشانه بحران گفت وگو در ایران دانست.بحران «گفت وگو»، شاه‌بیت مضمون فیلم «بمب، یک عاشقانه» است. ‌زمانی ما می توانیم گفتمانِ ذهن «پیمان معادی» نویسنده و کارگردان فیلم را درست درک کنیم که فیلم او را با توجه به واقعیات و زمینه‌های کالبدی تاریخی، اجتماعی و فرهنگی ببینیم. چراکه هر پدیده‌ای در محیط پیرامون خود تاثیر می‌گذارد و از آن تاثیر می‌گیرد. این همان موضوعی‌ست که از آن به عنوان «کانتکست» یا «زمینه‌گرایی» نام می‌بریم. مفاهیم «زمینه‌گرایی» به مخاطبان تولیدات هنری می‌آموزاند که همواره مجموعه شرایط یا واقعیت‌های هستند که یک موقعیت یا شرایط را در بر می‌گیرند. این مفهوم به هر مخاطبی کمک می‌کند تا هر اثر هنری را بهتر درک کند. مراد از زمینه همان متن بستر و محیطی است که تولید هنری - فیلم سینمایی - در آن شکل می‌گیرد و هم محتوا و شکل را در بر می‌گیرد. اما وقتی طلبه ای یا دانشجویی با دغدغه‌مندی‌های دینی و انقلابی‌گری خودانگارانه، قرار شود در دوردست قم یا مشهد یا هرجای دیگری بنشیند و با دیدن هر اثر سینمایی، بدون درک کانکست‌های ذهن هنرمندان، تفسیر به رای‌های خود را به نام فیلم منتشر کند، اتفاقا نتیجه این نوع رفتار و نوشتار، دقیقا می‌شود « تیشه به ریشه نخبگان و هنرمندان و آثار سینمای ملی زدن» و نیز نتیجه این نوع نوشته‌ها هم در عرصه رسانه‌ها می‌‍شود «تسویه حساب‌های سیاسی» یک جریان با جریان دیگر و... چنانکه: «هرکسی از ظن خود شد یار من / از درون من نجست اسرار من»خلاصه، این بدفهمی‌ها و نفهمی‌های یک فیلم سینمایی یا هر اثر هنری، موجب اظهار نوشته‌هایی می شود که می تواند، تبعات بسیار سنگینی برای هنرمندان و جامعه هنری داشته باشد. آنان که ناشیانه و ناسالم، آثار هنرمندان کشور را به نام نقد، تخریب می کنند، از تبعات روانی، اجتماعی و اقتصادی نوشتارها، گفتارها و رفتارهایشان بی‌اطلاع اند. سالیان درازی ست که اینگونه تفسیرهای نادرست از فرهنگ و تولیدات فرهنگی و هنری، چه سرمایه‌های مالی و ملی و انسانی را دچار تهدیدهای گوناگون و تحدیدهای بزرگ قرارداده است - زیان زدن‌ها و محدودکردن‌های نادرست -. چه بسیار هنرمندانی که در این سال‎‌ها، با اینگونه تفسیرهای ناسالم آزرده شدند و مهاجرت کردند و چه بسیار سرمایه‌های ملی و اقتصادی که به دلیل عدم اکران فیلم‌ها نابود شدند و... خلاصه « سینه خواهم شرحه شرحه از فراق» برداشت‌های نادرستِ رسانه حوزه علمیهنویسنده آن یادداشت رسانه رسمی حوزه علمیه قم، از روی عمد یا سهو، برداشت های نادرست و غلطی را به فیلم «بمب، یک‌عاشقانه» نسبت داده است که خلاصه آن به شرح زیر است: فیلم بمب تیشه به ریشه ها می‌زند. یک تسویه حساب سیاسی یا مجالی برای تمسخر شعارهای انقلابی ست. فیلم، یک مدیر مدرسه دارد، که به بدترین شکل برایشان دیکته ایدئولوژی می خواند و دانش آموزان موظفند بعد از هر نطق هیلتر گونه آقای مدیر، با صدای بلند شعارهای «مرگ بر آمریکا» بگویند. فیلم بیش از این که از عشق بگوید از سیاست می گوید و تسویه حساب سیاسی می‌کند، شعارهای ضد استکباری را مسخره می کند.... چند نکته درباره بمب، یک عاشقانهجای نقد سینمایی این فیلم البته بسیار است و در اینکه چقدر جزئیات زیبای این فیلم توانسته اند، اثرگذاری‌های یک کارگردانی دقیق را به سرانجام برسانند، جای بحث متخصصان است. «بمب، یک عاشقانه»، فیلمی که درنیامده اما دغدغه این نوشته، از منظر نقد تفسیرهای کلی سیاسی و دینی از یک اثر سینمایی است که به چند نکته زیر اشاره می شود: اول: سکانس‌های فیلم که از زبان مدیر مدرسه و خطاب به دانش آموزان وجود دارد و همه جزئیات فیلم، کاملا نشان از «بحران گفت وگو» در جامعه ایرانی دارد. فیلم راوی آسیب‌های ناتوانی در گفت وگو بین گروه‌های مختلف مردم است. آنچه در فیلم به تصویر کشیده شده کامل حاصل «مردم شناسی جنگ» است.این سکانس‌ها، درک واقعی کسی‌ست که در آن دوران زندگی کرده و عمیقا نتیجه یک «تجربه‌ی زیسته» از زمان گذشته را دارد. همه کسانی که نظام آموزش و پرورش در دوران هشت ساله جنگ در ایران و پس از آن را درک کرده اند، با تمام وجود تصریح خواهند کرد که جزئیات کارکترهای به تصویرکشیده شده، دقیق است. هنرمند وظیفه دارد که واقعیات هر دوره ای را به تصویر بکشد و آنچه پیمان معادی در این فیلم به تصویر کشیده، یک روایت واقعی، درست و دقیق از فضاهای آن دوران است. دوم: شکل شعارهای «مرگ برآمریکا و مرگ برصدام یزیدکافر» به تعبیر نوشته رسانه حوزه علمیه، نطق هیتلرگونه نیست، بلکه کاملا بازتولید فضای مدارس همان دوران است با اندکی لحن طنزگونه که نیاز کشش مخاطب در یک فیلم سینمایی است. احتمالا نویسنده یادداشت حوزه علمیه، شاکله مدارس دوران جنگ را درک نکرده است. سوم: فیلم «بمب، یک‌عاشقانه»، با تیزبینی دقیقی، روایت‌های چندگونه از عشق را در همان دوران به تصویر کشیده است. اینکه از نگاه متخصصان سینما، اجزاء فیلم چقدر درست سرجای خودشان به تصویر کشیده شده اند، در تخصص نگارنده و مورد نظر این نوشته نیست. اما کارگردان در گفتمان حاکم بر اثر سینمایی‌اش به خوبی توانسته، دغدغه‌های گونه‌های مختلف مردم را در برخورد با مساله عشق و دوستی، در برخورد با جامعه‌ای که گفت وگو نمی‌کند، در برخورد با مساله جنگ و... روایت کند. چهارم: روایت‌های عاشقانه در فیلم، حاکی از تیزبینی‌های کارگردان است. در نگاه پیمان معادی، اتفاقا عشق‌ها در عمق جنگ، گسسته می‌شوند اما نمی میرند، بلکه زنده می شوند و این عین نیک‌بینی و تیزبینی کارگردان نسبت به روایت صادقانه از «جمعیت» و «جامعه» در «جامعه شناسی جنگ» است. فیلم «بمب، یک عاشقانه» به ما می گوید که در اوج جنگ هشت ساله ایران و عراق، عشق در میان مردمان این سرزمین از گونه‌های مختلف متولد شده است. فیلم نشان می دهد که عشق در اوج آسیب‌ها، میان کارگران، بین معلمان، بین خانواده‌ها و حتی بین بچه‌های نوجوان و جوان، چگونه در جریان زندگی جاری بوده است. اگرچه ممکن است متخصصان سینما معتقد باشند که کارگردانی این نشانه ها در مجموع ضعیف بوده است.پنجم: پیمان معادی در این فیلم، راوی صادقانه‌ای از «من این نسل» است. آنگونه که در اوج همه گفتارهای طنزگونه و بزرگنمایی شده از برخی کارکترها، در نهایت، یک بار دیگر رنج های مردم ایران را از جنگی تحمیل شده برآنان احساس می‌کنیم. فیلم البته بحران‌های اجتماعی دوران جنگ را نشان می‌دهد اما مگر عاقلی هست که نفی کننده‌ی این بحران‌ها و آسیب‌ها باشد؟