counter create hit
مطالب مرتبط:

واکنش آجورلو به حرکت جنجالی تلویزیون تبریز

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازى در نامه اى به مدیر کل صدا و سیماى استان آذربایجان شرقى به موضوعات مطرح شده در برنامه موج فوتبال پاسخ داد.

بازگشت «هوای تازه» به شبکه افق

سری جدید برنامه تلویزیونی «هوای تازه» با موضوعات زیست محیطی و راهکارهای مردمی برای حل این مشکلات از سه شنبه این هفته روی آنتن شبکه افق می رود.

اکران فیلم «لونه زنبور» با حضور هنرمندان

لونه زنبور فیلمی به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی و با صدای زیبای هوروش بند است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۶ است و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز خوش درخشید. ...

تدوین گزارشات تراریخته و آلودگی رودخانه ها در کمیسیون اصل 90 مجلس

تدوین گزارشات تراریخته و آلودگی رودخانه ها در کمیسیون اصل 90 مجلس

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 از تدوین گزارشات تراریخته و آلودگی رودخانه های شمال کشور در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

صداوسیما فقط کالای ایرانی جایزه می دهد

با دستور رئیس سازمان صداوسیما از این پس برنامه های رادیویی و تلویزیونی موظف شدند جوایز و هدایای خود را صرفاً از میان کالاهای ایرانی انتخاب کنند.

«روتوش» بهترین فیلم جشنواره بوداپست شد

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بینâالملل جشنواره ای در شهر بوداپست مجارستان را دریافت کرد.

مشکلات کارگردان معدن همچنان باقی است/ اگر بمیرید هم باید کار کنید

مستند «زمستان یورت» با حضور کارگردان اثر و یکی از نمایندگان کارگران معدن یورت در دانشگاه صنعتی شریف اکران و بررسی شد.

اصحاب رسانه قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح را به دوست و دشمن نشان دهند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: آمادگی صددرصدی ارتش باعث شده تا مرزهای زمینی و هوایی و دریایی در امنیت باشد و شاید همین تلاش ارتش برای حفظ امنیت مرزها باعث شده تا در مدرسه سازی و جاده سازی دیده نشود. ...

روایت حجت الاسلام قرائتی درباره داستانی عبرت آموز از سیره امام کاظم (ع) +فیلم

بُشر بن حافی زمانی که متوجه شد امام کاظم (ع) از مراسم پایکوبی او ناراحت است، پای برهنه به سوی حضرت دوید.

تصویر: در بادبزنی به جای سگ/ سانسور تازه صدا و سیما

تصویر: در بادبزنی به جای سگ/ سانسور تازه صدا و سیما

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

حواشی جالب فوتبالی از نگاه فوتبال ۱۲۰ (بخش یک)!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در ” آیتم فان یک” به نمایش جالب ترین اتفاقات فوتبالی در فوتبال جهان پرداخته است. حواشی جالب و کمی هم دردناک در این آیتم گنجانده شده است. پارس فوتبال شما را به تماشای این کلیپ دعوت می کند. ...

تصویربرداری «ساموبندری» ادامه دارد/ تولید اثر محلی در بندر بوشهر

تهیه کننده سریال «ساموبندری» به مراحل تصویربرداری و تولید این سریال اشاره و بیان کرد که بعد از نوروز دوباره کار خود را شروع کرده اند.

سوتی عجیب ستاره های بزرگ فوتبال روی خط دروازه!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷  که در یک آیتم جالب به عجیب ترین موقعیت های از دست رفته توسط ستاره های فوتبال جهان پرداخته است. از رونالدو و مسی تا نیمار، سوارز و کاوانی، موقعیت های عجیبی را در مسابقات فوتبال از دست داده اند. پا ...

بمب beeman ... تبر به ریشه هاست یا راوی یک داستان عاشقانه است ؟

بمبِ پیمان معادی، تیشه به ریشه هاست یا راوی عاشقانه ها؟

دیدن فیلم "بمب. "این" به کارگردانی "پیمان جناب" یک ضرورت است برای همه کسانی که نگرانی برای "گفت و گو" و "مدیریت فرهنگی" فکر می کنم "ananich و در مرتع پرورش احشام نسل". قبلا در یک کتاب با عنوان "من این نسل"راوی برخوردهای گفت: با این امید که نسل در دوران انقلاب و جنگ در ایران بودم. واقعی در نشست رسانه ای سخنرانی های پیمان معادی 's, کامل, من شنیده ام و "بمب. "این کار" را با دقت دیدم. ناگهان نوشته شده ناشیانه و تفسیر درست از باور و درک نیست و ساختمان پارچه از فیلم یک "بمب "عاشقانه" در رسانه های رسمی از گفت و گو و ایران و قم را دیدم که کل مطالب این تکان دادن منعکس شده است; از این فیلم نیز به هنرمندان است. در اینجااست. به طور کلی نویسندگان این نوع از پیام. او به نام دفاع از ارزش های اسلامی و فرهنگ و.... هر اثر سینمایی که قرارداد herramientas در دست "من ریشه" و "سیاسی وظایف انقلاب" را به عنوان آنها هستند. سعی کنید و پیدا کردن ریشه این نوع است. اساسا هیچ گفت و گو و ارتباط دوسویه با هنرمندان. "گفت و گو" حلقه گم شده ارتباط بین پس از آن شورشیان لبه قبلی فرهنگ hermanis آنها همچنین لبه فرهنگ و ارزش های ایران, ما هستیم ... اما تنها در برخی از زبان های کشور های ذهنی و غیره. تفاوت ژرف دارند. اینجاست که به قول جناب مولانا: « بشنو این نی چون شکایت می‌کند/ از جدایی‌ها حکایت می‌کند » «خاویر کرمنت» در کتاب «روان‌شناسی نفهمی» به ما می آموزاند که چگونه ممکن است آدم هایی، غرق در خودانگاری، نتوانند موضوعات اصلی پیرامون پدیده ها را درست بفهمند؟ اساس این بدفهمی‌ها را باید نشانه بحران گفت وگو در ایران دانست.بحران «گفت وگو»، شاه‌بیت مضمون فیلم «بمب، یک عاشقانه» است. ‌زمانی ما می توانیم گفتمانِ ذهن «پیمان معادی» نویسنده و کارگردان فیلم را درست درک کنیم که فیلم او را با توجه به واقعیات و زمینه‌های کالبدی تاریخی، اجتماعی و فرهنگی ببینیم. چراکه هر پدیده‌ای در محیط پیرامون خود تاثیر می‌گذارد و از آن تاثیر می‌گیرد. این همان موضوعی‌ست که از آن به عنوان «کانتکست» یا «زمینه‌گرایی» نام می‌بریم. مفاهیم «زمینه‌گرایی» به مخاطبان تولیدات هنری می‌آموزاند که همواره مجموعه شرایط یا واقعیت‌های هستند که یک موقعیت یا شرایط را در بر می‌گیرند. این مفهوم به هر مخاطبی کمک می‌کند تا هر اثر هنری را بهتر درک کند. مراد از زمینه همان متن بستر و محیطی است که تولید هنری - فیلم سینمایی - در آن شکل می‌گیرد و هم محتوا و شکل را در بر می‌گیرد. اما وقتی طلبه ای یا دانشجویی با دغدغه‌مندی‌های دینی و انقلابی‌گری خودانگارانه، قرار شود در دوردست قم یا مشهد یا هرجای دیگری بنشیند و با دیدن هر اثر سینمایی، بدون درک کانکست‌های ذهن هنرمندان، تفسیر به رای‌های خود را به نام فیلم منتشر کند، اتفاقا نتیجه این نوع رفتار و نوشتار، دقیقا می‌شود « تیشه به ریشه نخبگان و هنرمندان و آثار سینمای ملی زدن» و نیز نتیجه این نوع نوشته‌ها هم در عرصه رسانه‌ها می‌‍شود «تسویه حساب‌های سیاسی» یک جریان با جریان دیگر و... چنانکه: «هرکسی از ظن خود شد یار من / از درون من نجست اسرار من»خلاصه، این بدفهمی‌ها و نفهمی‌های یک فیلم سینمایی یا هر اثر هنری، موجب اظهار نوشته‌هایی می شود که می تواند، تبعات بسیار سنگینی برای هنرمندان و جامعه هنری داشته باشد. آنان که ناشیانه و ناسالم، آثار هنرمندان کشور را به نام نقد، تخریب می کنند، از تبعات روانی، اجتماعی و اقتصادی نوشتارها، گفتارها و رفتارهایشان بی‌اطلاع اند. سالیان درازی ست که اینگونه تفسیرهای نادرست از فرهنگ و تولیدات فرهنگی و هنری، چه سرمایه‌های مالی و ملی و انسانی را دچار تهدیدهای گوناگون و تحدیدهای بزرگ قرارداده است - زیان زدن‌ها و محدودکردن‌های نادرست -. چه بسیار هنرمندانی که در این سال‎‌ها، با اینگونه تفسیرهای ناسالم آزرده شدند و مهاجرت کردند و چه بسیار سرمایه‌های ملی و اقتصادی که به دلیل عدم اکران فیلم‌ها نابود شدند و... خلاصه « سینه خواهم شرحه شرحه از فراق» برداشت‌های نادرستِ رسانه حوزه علمیهنویسنده آن یادداشت رسانه رسمی حوزه علمیه قم، از روی عمد یا سهو، برداشت های نادرست و غلطی را به فیلم «بمب، یک‌عاشقانه» نسبت داده است که خلاصه آن به شرح زیر است: فیلم بمب تیشه به ریشه ها می‌زند. یک تسویه حساب سیاسی یا مجالی برای تمسخر شعارهای انقلابی ست. فیلم، یک مدیر مدرسه دارد، که به بدترین شکل برایشان دیکته ایدئولوژی می خواند و دانش آموزان موظفند بعد از هر نطق هیلتر گونه آقای مدیر، با صدای بلند شعارهای «مرگ بر آمریکا» بگویند. فیلم بیش از این که از عشق بگوید از سیاست می گوید و تسویه حساب سیاسی می‌کند، شعارهای ضد استکباری را مسخره می کند.... چند نکته درباره بمب، یک عاشقانهجای نقد سینمایی این فیلم البته بسیار است و در اینکه چقدر جزئیات زیبای این فیلم توانسته اند، اثرگذاری‌های یک کارگردانی دقیق را به سرانجام برسانند، جای بحث متخصصان است. «بمب، یک عاشقانه»، فیلمی که درنیامده اما دغدغه این نوشته، از منظر نقد تفسیرهای کلی سیاسی و دینی از یک اثر سینمایی است که به چند نکته زیر اشاره می شود: اول: سکانس‌های فیلم که از زبان مدیر مدرسه و خطاب به دانش آموزان وجود دارد و همه جزئیات فیلم، کاملا نشان از «بحران گفت وگو» در جامعه ایرانی دارد. فیلم راوی آسیب‌های ناتوانی در گفت وگو بین گروه‌های مختلف مردم است. آنچه در فیلم به تصویر کشیده شده کامل حاصل «مردم شناسی جنگ» است.این سکانس‌ها، درک واقعی کسی‌ست که در آن دوران زندگی کرده و عمیقا نتیجه یک «تجربه‌ی زیسته» از زمان گذشته را دارد. همه کسانی که نظام آموزش و پرورش در دوران هشت ساله جنگ در ایران و پس از آن را درک کرده اند، با تمام وجود تصریح خواهند کرد که جزئیات کارکترهای به تصویرکشیده شده، دقیق است. هنرمند وظیفه دارد که واقعیات هر دوره ای را به تصویر بکشد و آنچه پیمان معادی در این فیلم به تصویر کشیده، یک روایت واقعی، درست و دقیق از فضاهای آن دوران است. دوم: شکل شعارهای «مرگ برآمریکا و مرگ برصدام یزیدکافر» به تعبیر نوشته رسانه حوزه علمیه، نطق هیتلرگونه نیست، بلکه کاملا بازتولید فضای مدارس همان دوران است با اندکی لحن طنزگونه که نیاز کشش مخاطب در یک فیلم سینمایی است. احتمالا نویسنده یادداشت حوزه علمیه، شاکله مدارس دوران جنگ را درک نکرده است. سوم: فیلم «بمب، یک‌عاشقانه»، با تیزبینی دقیقی، روایت‌های چندگونه از عشق را در همان دوران به تصویر کشیده است. اینکه از نگاه متخصصان سینما، اجزاء فیلم چقدر درست سرجای خودشان به تصویر کشیده شده اند، در تخصص نگارنده و مورد نظر این نوشته نیست. اما کارگردان در گفتمان حاکم بر اثر سینمایی‌اش به خوبی توانسته، دغدغه‌های گونه‌های مختلف مردم را در برخورد با مساله عشق و دوستی، در برخورد با جامعه‌ای که گفت وگو نمی‌کند، در برخورد با مساله جنگ و... روایت کند. چهارم: روایت‌های عاشقانه در فیلم، حاکی از تیزبینی‌های کارگردان است. در نگاه پیمان معادی، اتفاقا عشق‌ها در عمق جنگ، گسسته می‌شوند اما نمی میرند، بلکه زنده می شوند و این عین نیک‌بینی و تیزبینی کارگردان نسبت به روایت صادقانه از «جمعیت» و «جامعه» در «جامعه شناسی جنگ» است. فیلم «بمب، یک عاشقانه» به ما می گوید که در اوج جنگ هشت ساله ایران و عراق، عشق در میان مردمان این سرزمین از گونه‌های مختلف متولد شده است. فیلم نشان می دهد که عشق در اوج آسیب‌ها، میان کارگران، بین معلمان، بین خانواده‌ها و حتی بین بچه‌های نوجوان و جوان، چگونه در جریان زندگی جاری بوده است. اگرچه ممکن است متخصصان سینما معتقد باشند که کارگردانی این نشانه ها در مجموع ضعیف بوده است.پنجم: پیمان معادی در این فیلم، راوی صادقانه‌ای از «من این نسل» است. آنگونه که در اوج همه گفتارهای طنزگونه و بزرگنمایی شده از برخی کارکترها، در نهایت، یک بار دیگر رنج های مردم ایران را از جنگی تحمیل شده برآنان احساس می‌کنیم. فیلم البته بحران‌های اجتماعی دوران جنگ را نشان می‌دهد اما مگر عاقلی هست که نفی کننده‌ی این بحران‌ها و آسیب‌ها باشد؟